sobota 8. května 2021

Ali přítel nejvěrnější - 38 - neškodná činnost

Babi bývala velmi emancipovaná žena. Rady rozdávala na potkání a užívala si každé ocenění.

Zakládala si na své soběstačnosti a s obdivuhodným nasazením se pouštěla do všech výzev, které jí život přinášel. 

Přestože neměla leckdy pro tu či onu činnost vlohy, doháněla vše pílí a nadšením. A tak šila, háčkovala, pletla,... a "OPRAVOVALA". 

Měla svůj osobitý styl, kterému můj táta říkal "systém gumička". 

Vášeň opravovat a vymýšlet řešení všemožných problémů ji vydržela do dnes. Bojíme se před ní vyslovit jakýkoliv problém, protože babi okamžitě zbystří, neboť vycítí příležitost zazářit. Je doslova studnicí "skvělých" tipů, rad a  možností. 

Neváhá fundovaně řešit jakýkoliv zádrhel, nejmodernější technologie nevyjímaje. 

Občas mi to připomíná vtip o dvou sousedech.

"Tak co sousede. Jak se vede?" 

"Ale chcípou mi slepice." 

"A už jste zkoušel tohle... a tohle... nebo tohle...." 

Chrlí jednu radu za druhou. Když se po čase potkají, zeptá se. 

"Tak co slepice?" 

"Ale... chcípla i ta poslední." 

"To je škoda. Já měl ještě takovejch dobrejch nápadů..." 

Ano. Babi je v tomto směru mistr nad mistry. Takový všeznalec a všeuměl. Ten rozhled by jí leckdo mohl závidět. 

Aktuálně nejoblíbenějším předmětem jejího montérského zájmu je dálkový ovladač TV. Kvůli špatnému signálu vyndavá baterky, nejlépe nožem, mačká jedno tlačítko za druhým, pak více tlačítek současně, vytahuje rozdvojku že zdi a v poslední fázi tříská nebohým ovladačem o skříňku ve snaze jej přimět k rozumu.

" Hani, mně to nějak nefunguje." 

"Na nic jsem nesahala. Čestný slovo." 

A tak zkoumám, co všechno babi zmáčkla, vytáhla, zda nepřepla televizi na rádio,...

Vím že k "opravě" určitě přistupovala se vší zodpovědností, ale občas se přeci jen něco zvrtne a nedopadne to podle původního záměru. Většinou se pak musí koupit nový ovladač, zásuvka, budík, hodiny, ovladač, hodiny, budík, rozdvojka, ovladač ...

V rámci zachování rodinného rozpočtu i našeho psychického zdraví v rozumných mezích, jsem přilepila, co se dalo, cedulky s pokyny máme po celém domě a neustále vymýšlíme neškodné činnosti, což má i svá pozitiva. 

A tak : nezvedám drobečky, nerovnám věci na stole, nechodím s košem, nevybírám schránku, nedrobím rohlíky pro slepice, neloupu česnek ani cibuli, nevařím kafe, nesbírám prádlo a pomůžu jen když je to opravdu potřeba. 

Každá neškodná činnost, dobrá činnost! 

No. Babi má co dělat, aby stíhala. 












Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...