úterý 2. února 2021

Ali přítel nejvěrnější - 22 - hokus pokus

V sobotu jsem dospěla k zajímavému závěru.

Několikahodinová hra karet sice babi, vyřadila mozek z provozu, ale celé následující dopoledne nepadla jediná otázka mimo mísu. 

Docela mě to zaujalo a rozhodla jsem se udělat takový malý test, abych zjistila, jestli to byla jen náhoda. 

Po obědě jsme usedly ke stolu a začaly hrát.

Hrály jsme celé odpoledne. Babi se opět soustředila na hru, která ji evidentně velmi baví, navzdory tomu, že jsem tentokrát vyhrávala. 

Kolem šesté jsem šla nakrmit zvířata, což babi dost nelibě nesla. Seděla u stolu a rukama do něj nedočkavě plácala, jakože zdržuju! 

Byla jako malé dítě, kterému vzali hračku. 

Situace kolem stavu mysli se opakovala, jako přes kopírák. 

Během půl hodiny po skončení hry byla zase jinde. 

Přišlo mi to, jako když vypnete program v počítači. Tam někde to je, ale aktuálně vidíte kulový. 

Pořád se ptala, kdy pojedeme za maminkou, aby neměla strach, kde tak dlouho jsme. V reakci na moji poznámku, že maminka umřela před 40 lety, se opravila, že vlastně myslela babičku... Uaaa.?!

Ali má fakt smysl pro humor. 

Nevydržela jsem to a pár kol před spaním jsme ještě, v rámci zachování mého zdravého rozumu, daly. 

Druhý den byla, opět v naprosté pohodě. 

Vyspinkaná do růžova, úsměv na tváři, bez problémů prováděla ranní činnosti. 

Pro úplnost, aby byl pokus řádně popsán, musím připomenout, že babi vždy na noc dostává spací čokoládu, která ji vždy zklidní, takže rána bývají všeobecně poměrně v klidu.

O víkendu pokus ještě jednou zopakuju. Konec konců, jistota je jistota. Abych nedělala předčasné závěry. 

Nicméně to zatím vypadá, že hraním se skutečně zlepší vnímavost, i když se to projeví se zpožděním. Nevydrží to dlouho a velmi rychle vzniká závislost na hře. 

Tak teď nevím, co je lepší. Mít doma gemblera, který je schopen vás uondat hrou nebo Aliho, který vás umoří svou náklonností? 

V pondělí jdu do práce a přítel karty nehraje, tak se to snad nějak vyřeší samo. 




















Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...