středa 17. února 2021

Ali přítel nejvěrnější - 24 - trvalky

Přestalo mrznout, z nebe padá voda a mlha zakryla celý výhled. Dneska je prostě krásně hnusně. 

Babi tohle počasí nemá ráda, ale Ali si v něm vyloženě libuje. Ví, že babi bude jenom jeho. 

Jak začne tohle nanicovatý a ufňukaný počasí, jsou ti dva zalezlí v pokoji a z televizních pořadů si vybírají tipy na nové výlety časoprostorem. 

Ne, že bych jim to nějak záviděla...

Vzpomněla jsem si na doby, kdy byla babi se svou neutuchající akčností "na zabití".  

Co bych za to dneska dala...

Máme docela velkou zahradu a záhonová část ji tehdy přitahovala jako magnet. 

Tak strašně mi chtěla pomáhat, že mi vždycky vyplela úplně všechno. 

Nějaké zákazy nebo prosby totálně ignorovala. Měla zkrátka svou představu, jak má zahrada vypadat a té se držela. 

Zakázané ovoce chutná prostě nejlépe. 

Občas mi vyplela celou sadbu. Záhony pak byly čisté, jako slovo boží. 

Svému stylu zahradničení se babi věnovala v každé volné chvilce. Zejména, když si byla jistá, že jí nikdo nevidí a nebude rušena. 

Nebyla líná vstát o dvě hodiny dřív, jen aby to stihla, než se vzbudíme. 

Jindy se nenápadně proplížila kolem zdi tak, aby ji nikdo neviděl. 

Využila zkrátka každé příležitosti, kdy jsem se nedívala. 

Radši bych hlídala pytel blech!

Babi doslova sršela dobrými nápady a realizovala je s neskutečným nasazením. 

Děti ve škole by zajásaly, neboť biologii by dokázala svým neotřelým pohledem vystavět na zcela nových, pokrokových, ale hlavně jednodušších základech. 

Stávající, zbytečně složité rozdělení rostlin na jednoletky, dvouletky a trvalky nahradila jednoduchým trvalky - nertvalky. 

Rozlišování těchto dvou skupin probíhalo geniálně jednoduchým způsobem. Co přežilo, byla trvalka. 

Nutno podotknout, že tato skupina nebyla příliš velká. 

Pokud by se podařilo toto zjednodušení prosadit, byl by to průlom ve vnímání i kategorizaci celé rostliné říše. 

Dnes už na zahradu sama nedojde a těšíme se na léto, kdy může být celý den venku. Před domem je příjemný stín a babi tu má dokonalý přehled o všem, co se kde šustne. 

Doufám, že si toho ještě užije, a Ali si občas odběhne taky někam jinam. Třeba... podívat se na ty trvalky. 











4 komentáře:

  1. Úžasné, vždycky se pousměju a vzpomínám, jak to bylo u nás. Děkuji. Krásně napsáno, hlavně se srdíčkem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Moc vám děkuji za milý komentář. Velice si vážím toho, že jste si našla čas. Moc mito pomáhá ❤️

      Vymazat
    2. Prosím, až napíšete knihu, mám zájem. Nezapomeňte na mně. 😉

      Vymazat
    3. Ježiši. To je od vás hezké.🥰 Jestli najdu odvahu a napíšu dostatečné množství textu.... Ráda bych měla zastoupeno celé období péče. Aby to bylo ucelené a mělo to i nějakou vypovídací hodnotu. Moc děkuju za vaše uznání. Udělalo mi velikou radost. ❤️

      Vymazat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...