neděle 23. května 2021

Ali přítel nejvěrnější - 40 - houbová omáčka

Snažím se, aby babi dodržovala sled ranních činností. Po očku hlídám, že vše probíhá "bez ztráty kytičky" a v případě potřeby zahlazuji stopy neúspěchu.

K těmto "rituálům" patří i závěrečný dotaz. Taková, ve většině případů pouze řečnická, otázka dne:

"Tak co? Jaké máme dneska úkoly?" 

Nevím proč, ale babi bývá často přesvědčena, že je v práci. Občas si mě dokonce splete s kolegyní nebo účastnicí zájezdu. 

Dneska jsem však byla povýšena na paní šéfovou, takže mi nedělalo problém zavelet: "Dneska budeme vařit na houbách s rýží." a rozdělit úkoly. 

Babi vyfasovala loupání cibule a já se při práci pokusila otestovat její profesní způsobilost. Kladla jsem všetečné otázky, abych zjistila, zda si pamatuje, jak se taková omáčka vaří. 

Dost mě překvapilo, že s drobnou nápovědou, dobře mířenými dotazy a praktickou ukázkou, to celkem zvládala. V podstatě se netrefila pouze do jíšky. Tu inovativně nahradila droždím. 

Ale tak... proč ne. Proti gustu žádný dišputát. Droždí je zdravé. Jen na tu chuť by si asi jeden k musel trochu zvyknout.

Jako přílohu jsme, ve vzácné shodě, vybraly rýži. Zde jsem již samozřejmě předpokládala její výtečné kulinářské znalosti. Taky mě možná trochu zaneprázdnil Ali, který se na mě poslední dobou nějak podezřele culí. V každém případě jsem se babi na kontrolní otázky zapomněla zeptat. 

Ale ona už stejně ležela zahrabaná v křížovkách a nechala mě v tom samotnou. Co si kdo neudělá, to holt nemá. 

Ale dobré to bylo. To zas jo. Babi snědla plný talíř a s poděkováním se vrátila k doplňování výkazů pro vedení. 

Vždycky jí to předají v hrozném bordelu a ona to pak musí chudák dávat do pořádku. Nevím, koho napadlo šifrovat výkazy do křížovek, ale je to ďábelsky rafinované. Babi nad tím stráví spoustu času. Ale já to chápu. Imperialisti nikdy nespí. 

Pořád mi však vrtá hlavou, jak by to s tím droždím asi chutnalo... 



 






Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...