pondělí 5. července 2021

Ali přítel nejvěrnější - 44 - zuby

Jsem poměrně otrlá. Jen tak mě něco nerozhodí. I zuby, které si babi v pravidelných intervalech vytahuje z pusy mě nechávají naprosto chladnou. 

Přítel je trochu slabší povahy. Nedělá mu úplně nejlíp, když si babi každou chvíli tento doplněk šudlá plenou, kterou nosí za pasem místo kapesníku. Chlapi zkrátka nic nevydrží. 

Je pravdou, že tou plenou utře kdeco, a jsou chvíle, kdy je to vizuálně opravdu poněkud za hranou.  

Není však síly, která by ji přiměla k tomu, aby to nedělala a zuby si čistila v koupelně. Dávno jsem to přestala řešit a prostě se na ní nekoukám. Ne nadarmo se říká čistota půl zdraví, nečistota celé. Potvrzuje to i fakt, že babi v životě neměla ani chřipku. 

Občas se stane, že zuby někde zapomene. Většinou je najdeme bez problémů během několika minut. 

Včera to však bylo jiné. Babi téměř celý den luštila svoje oblíbené křížovky. Tužku dala z ruky až při podávání večeře. Položila jsem před ni talíř a šla umýt nádobí. 

"Hani, nevíš, kde mám zuby?" 

"Předpokládám, že je budeš mít v koupelně nebo v pokoji." 

"Já je nikde nemůžu najít. Jestli mi je někdo nesebral. " 

"Kdo by ti je bral prosím tě ?" 

"Nebo jsem je někde ztratila. Pořád někde lítáme. Taky bůhví, jak dlouho je nemám." 

"Vždyť jsi nikde nebyla. Byly jsme jen na procházce a to jsi je měla." 

"Tak já nevím." 

"Počkej. Já se po nich podívám." 

Procházím obvyklá místa, následují ta méně obvyklá, až po ta vyloženě nepravděpodobná. 

Babi mezitím nerušeně baští. 

"To nevadí. Vykašli se na to. Ono se to nepo. Tak holt budu bez zubů." 

"Vždyť si nikde nebyla. Někde tu přece musí být." 

Prohledala jsem celý barák, prolezla koš na odpadky, přehrabala obě popelnice, zpřeházela všechny skříně, šuplíky, koupelnu, ale nikde nic. 

Jestli, jí spadly do záchodu, tak  zbývá jen septik...

Vrátila jsem se do kuchyně, abych se na to psychicky připravila. Babi právě dojedla a... No to snad ne! Nevěřícně na ni zírám, jak s nenucenou samozřejmostí vyndavá z pusy zuby, a... čistí je plenou!

"Babi... Vždyť ty zuby máš! Celou dobu jsi je měla v puse." 

"A jo. Vidíš. Já si toho ani nevšimla... " 

Polkla jsem naprázdno a prohledávání septiku odložila na jindy. 

A babi? V klidu si dočistila chrup, zašoupla ho zpátky do pusy a nerušeně se vrátila ke svým křížovkám. 


















Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...