úterý 3. srpna 2021

Ali přítel nejvěrnější - 48 - čtení

Na páteční den jsem měla naplánováno spoustu práce. Kromě  běžných činností mě čekalo zpracování masa pro zvířátka a zavařování okurek.

Babi měla povídací náladu, což mě trochu děsilo. Všechny její příběhy znám nazpaměť a dneska by to s nimi bylo opravdu náročné. Potřebovala jsem ji něčím zabavit, aby si nepřipadala odstrčená . 

Spásný nápad přišel v okamžiku, když ze schránky přinesla noviny a nabídla mi k přečtení horoskop. 

Ruce jsem měla od masa, a tak jsem ji zkusmo poprosila, jestli by mi ho nepřečetla. Babi ochotně souhlasila a stylem prvňáčka začala číst. 

Pravda. Hlasatelka už z ní asi nebude, ale poslouchat se to dalo. Uvědomila jsem si, že tu mám spoustu časopisů, na které nemám čas.

Vybrala jsem ty s krátkými články a zajímavostmi a poprosila ji, zda by mi při práci mohla číst. 

Překvapilo mě, s jakým nadšením se tohoto úkolu zhostila. Dlouho se mi nepracovalo tak dobře. 

Babi četla a četla. A byla to tak příjemná změna, že jsme tuto záslužnou činnost zařadily mezi oblíbené. 

A tak tu tak sedíme, já vařím a babi mi předčítá o nejnovějších vědeckých poznatcích ze světa technologií, lidském životě a možnostech moderní medicíny, černou kroniku i sportovní výsledky. 

Ví kulový, text příliš nevnímá, ale statečně se pere se všemi odbornými výrazy. Louská informace o nesmrtelnosti a kmenových buňkách, přesunu mysli do androidů i implantátech do mozku. 

Já u toho naprosto přízemně cpu okurky do flašek a libuju si, jak nám to hezky odsejpá. 

Vydrží číst velmi dlouho. Je to tak absurdní a zároveň roztomilé i osvobozující, že je mi dobře, jak dlouho ne. 

Díky babi. 








 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...