čtvrtek 9. září 2021

Ali přítel nejvěrnější - 50 - tajemné návštěvy

Srpen byl ve znamení zavařování okurek , nekonečné hry na Šošony, co řežou dříví na zimu, hlídání vnoučátek, pšenice, rajčat, paprik ... 

Měli jsme zkrátka hodně práce venku. Nezbýval čas na karty ani čtení, takže babi s Alim měli pré. Užívali si to plnými doušky a podle toho to taky vypadalo. 

Většinu času trávili mimo naši realitu a jejich výlety do jiných dimenzí nebrali konců. Ali jako vždy zneužíval situace, babi nekladla odpor a oba se snažili urvat pro sebe, co mohli, když mohli. 

Nevím čím to je, ale pokaždé, když někam zmiznou,  zůstávají v koupelně i na záchodě záhadné loužičky, bývá ucpaná mísa, špinavé umyvadlo nebo neotřelým způsobem dekorovaný toaletní papír či zeď. 

Babi však jednoznačně odmítá, že by to udělala, protože je ztělesněním čistoty a pořádku. Věřím jí to.  Přece by mi nelhala. Její čestné slovo má svou váhu a je pro mě svaté.

Něco tu však nehraje. A nebo mě ti dva tahají za nos. 

Vždycky jsem si říkala, odkud asi babi s Alim vyráží na ty svoje výlety časoprostorem. Kde je ta brána do jiných dimenzí? A začínám tušit, že je to právě koupelna nebo záchod.

Nikdo mi však nenamluví, že se ten nepořádek dělá sám. To je prostě blbost. 

Mám takovou hypotézu, že ty naše dvě hrdličky občas zapomenou tu bránu zavřít. 

Pokaždé, když ten binec uklízím, mi ta záhada vrtá hlavou. Ale už jsem snad na správné stopě. Myslím, že to dělá někdo, kdo tou nedovřenou branou proklouzne a zase rychle zmizí. Takovej škodík. 

V každém případě je to pěkný bordelář a nevychovanec. Já bych tedy něco takového na návštěvě nikdy neudělala.  

Už týden nenápadně hlídám u dveří, ale nikoho se mi  zatím nepodařilo načapat.

Nicméně. Dřevo je pod střechou, obilí v sudech, okurky zavařené, takže se nám snad podaří Aliho poněkud usměrnit. 

A s touláním bude na čas útrum.












Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...