úterý 14. září 2021

Ali přítel nejvěrnější - 51 - stěhování

Ali se nám přes léto trochu rozdivočil. Dělá si, co chce a vůbec na nás nebere ohledy. 

Vypadá to, že už s námi prostě nechce být kamarád. Ale vůbec! 

A nebo to možná jen trochu přehnali s těmi jejich výlety . Babi s ním poslední dobou byla na tolika místech, z všemožných dimenzí, že jí z toho jde hlava kolem. 

Tušila jsem, že to nedopadne dobře. Ale copak mě poslouchali? Frnk a byli pryč. Dalo se čekat, že toho na babi bude moc. 

A tak tu teď bloumá a zoufale hledá jakýkoliv záchytný bod, který by ji pomohl najít odpověď na základní otázku, kde že to vlastně bydlí. 

Babi : "Představ si, že mě přestěhovali a vůbec mi tam nevzali věci. Nevím, co mám dělat. Já tam sama netrefím. Myslela jsem, že pro mě přijdou. Maminka bude mít strach, kde jsem." 

Já: "Kam tě kdo přestěhoval?" 

Babi: "Já nevím. Včera mě přestěhovali tam nahoru. Ten vedoucí, jak sem chodí." 

Já: "Babi. Jakej vedoucí? Vždyť žádného vedoucího nemáme." 

Babi: "Před čtrnácti dny tu byl s maminkou a odvedli mě odsud." 

Já: "Nikdo tě nikam neodvedl. Maminka ti zemřela před čtyřiceti lety." 

Babi: "No. Já bych byla radši tady. Mně se tu líbí."

Já: "Kde je tedy problém?" 

Babi: "Já nevím. Já tu teď dlouho nebyla. Přišla jsem před chvílí a koukám, že tu mám všechny věci. Maminka říkala, že teď budu bydlet nahoře." 

Já: "Tak já jim řeknu, že budeš bydlet tady. Jo?" 

Babi: "To budeš hodná. A kdo ty vlastně jseš?" 

Já: "Co myslíš?" 

Babi: "Moje maminka?" 

Já: "Myslíš, že je to možné?" 

Babi: "Nevlastní maminka?" 

Já: "Ne. Zkus to ještě." 

Babi: "Tak teta." 

Já: "Jsem tvoje dcera." 

Babi: "Jé. Tak to se mi ulevilo. To mi spadl kámen ze srdce. Ani nevíš jak." 

Já: "Tak pojď. Já ti nandám polévku." 

Jídlo naštěstí zahnalo nevyřčené otázky. 

Pro dnes. 

Babi dostane léky, spinkací čokoládu a půjde do hajan.

A já? Půjdu taky. Dneska mi ti dva dali pořádně zabrat. 










Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...