sobota 18. září 2021

Ali přítel nejvěrnější - 52 - kouzelné slovo

V týdnu nám přivezli poslední kontejner dřeva. Byla to sice makačka, ale zima bude tuhá a topit se prostě musí. Babi tohle všechno samozřejmě chápe, ale na druhou nechce být sama.

Už od rána je trochu naměkko. Chodí za námi jako pejsek a nejradši by se nějak zapojila. Není úplně jednoduché ji přesvědčit, že to nevypadá jako dobrej nápad. Nakonec  si ke mně sedla na bednu, aby byla blízko. Já skládala a babi povídala a povidala.

Už od včerejška je mi blbě. Moje tělo funguje v nouzovém režimu a mozek je víceméně vypnutý. Jen díky tomu nemám díru v hlavě. Celou dobu se v podstatě jen snažím celou tu dřevěnou taškařici přežít.

Po obědě jsem padla na gauč, a můj tupý výraz odrážel stav nejen mého zuboženého těla, ale i mysli. 

Babi se na mě zúčastněně podívala...

"Taky mi bývalo špatně, pak jsem řekla "KANT" a přešlo to."

Ta věta mě vytrhla z letargie. 

"Cože?" 

"No když někomu něco je, tak řekne nějaké sloveso a ono to přestane." 

Chvíli jsem na ni nevěřícně koukala a nevěděla, co na to říct. Úplně mě to vykolejilo. 

Jenže odpoledne, přestože je mi z logiky věci jasné, že je to totální blbost, jsem se občas přistihla, jak naprosto neracionálně říkám střídavě KANT a různá další slova. 

Samozřejmě nic. Přesně podle očekávání. Jen přítel na mě teď kouká s takovým tím starostlivým pohledem. 

Možná, že mezi těmi výrazy bylo přeci jen nějaké kouzelné slovíčko. 










Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...