neděle 7. listopadu 2021

Ali přítel nejvěrnější - 56 - já už jedla

Rozmohl se nám tu takový nešvar, jak by řekl klasik. Stává se, že se s babi nemůžeme shodnout na tom, jestli jedla nebo ne.

Nejdřív jsem podezřívala Aliho, že je rozežranej a všechno sní, nebo že naopak odněkud tajně nosí jidlo, což následně způsobí, že babi nic dalšího nechce. 

Jenže pak jsem si uvědomila, že to může být úplně jinak. 

MOŽNÁ Aliho obviňuju neprávem.  Minimálně v tom druhém případě.  Klidně se totiž může stát, že se babi nacpe během některé z návštěv časoprostoru. 

U babičky buchtu, u maminky třeba guláš...  Mohlo by to vysvětlit skutečnost, že je údajně nacpaná, jako řeznickej hafan.

Budu si s Alim muset promluvit, aby ji trošku hlídal a občas připomněl fakt, že na ni čekám s jídlem. 

Vím. Není to úplně jednoduchý úkol.  Babi je velký mlsoun a sladkostem nikdy nedokáže odolat. Uhlídat ji proto nebude vůbec snadné. 

Jakmile se totiž v prostoru nachází něco sladkého, můžete se vsadit, že to zmizne rychlostí blesku, aniž by si toho kdokoliv všimnul. Následně pak samozřejmě zapírá, že vůbec nic neviděla. 

Pokud to dělá i na návštěvě, dochází pak k úplně zbytečným nedorozuměním. Jako třeba včera. 

Já: "Tak co babi, můžu už ti nandat večeři? "

Babi: "Já nic nechci. Už jsem jedla." 

Já: "Jak jedla? Vždyť jsi měla naposled oběd!?" 

Babi: "Nene. My už jsme jedly s holkama." 

Já: "S jakejma holkama?" 

Babi: "No. Jak tady byly. Pozvaly mě na večeři." 

Já: "Aha" 

Trochu mě to naštvalo. Přece jsem celé odpoledne nelítala kolem plotny zbytečně!? Odmítla jsem se vzdát a  strategicky zvolila vyčkávací taktiku v kombinaci malého, nevinného úskoku. 

Druhý pokus proběhl o půl hodiny později. Babi byla zabraná do křížovek. V tomto rozpoložení není tak obezřetně, a já tak mohu použít připravené lsti. Poučena předchozím neúspěchem, nahradila jsem otázku oznámením. 

Já: "Tak babi. Dej si to na stranu. Přinesu ti večeři." 

Babi: "Ale ne moc." 

Já: "Jasně. Jako vždycky." 

Ještěže tyhle finty fungujou. 

S Alim si však určitě promluvím. Ať mi babi v těch paralelních světech nedělá ostudu. 










Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...