středa 16. listopadu 2022

Recenze knihy - Kami Steinová 8.11.2022

Kamča Steinová napsala recenzi na můj blog a knihu, která díky nominaci na Magnesia litera - blog roku vyšla letos v září.

Moc děkuji za krásné hodnocení :

A zde vlastní recenze (pokud by vám nefungoval odkaz) :

Život s Alim není jednoduchý

Hana Vondráčková pečuje o mámu v pokročilém stádiu Alzheimerovy choroby. Doma jí říkají Ali a je to nejvěrnější přítel, kterého kdy babi měla. Je paličatý i dobrosrdečný, dokáže být zlý stejně jako dobrák, bavič i prudič. S Alim je to jako na houpačce – prožijte s ním spoustu zmaru, bolesti, beznaděje, ale i humorných a roztomilých situací. Knižní zpracování blogu, který původně vznikl pro potřeby upouštění páry. Každý kotel má totiž takový pojistný ventil, aby nevybouchnul.

Recenze blogu Puberťačka před důchodem

Blog Puberťačka před důchodem byl v roce 2022 nominován na cenu Magnesia Litera v kategorii Blog roku, a ze všech tří nominovaných blogů se stal pro mě největší srdcovou záležitostí. Hana píše velice humorné a čtivé články, ve kterých se objevuje pořádná dávka ironie a sarkasmu. Život s Alim není jednoduchý, takže se domnívám, že pro autorku je blog vlastně takovým uklidňujícím místem, kde se může plně ponořit do svých myšlenek a na chvíli si odpočinout. Jestliže nechcete, aby vás špatné věci dostaly na samotné dno, musíte se otřepat, zůstat při zemi a jít dál, popřípadě si z toho udělat srandu. Takto na mě působí Hanin blog. Pokud se budete utápět ve vlastní lítosti a problémech, nedojdete daleko. Puberťačka před důchodem je určitě skvělou inspirací pro mnoho lidí. Pro Hanu jsem hlasovala, doufala jsem v její výhru, ale myslím si, že i samotná nominace byla a je obrovským úspěchem.

Recenze knihy Puberťačka před důchodem

Nádherná obálka, krásné ilustrace, zápisky ve formě deníku, větší porozumění Alzheimerově chorobě a humor smíšený se smutkem. Právě jsem vám shrnula knižní zpracování Puberťačky před důchodem. Vše podstatné bylo řečeno na mém blogu iDNES.cz, ale přesto bych tuto recenzi doplnila o pár dalších poznatků. Hana je neskutečná bojovnice s tísnivým životem, který ji nijak nešetří a který si mnoho z nás nedokáže představit. Probouzí se s pocitem, že prožije den plný starostí, stresu a komplikací, avšak i přes tuto skutečnost dokáže udržet nervy na uzdě a vstát z postele, protože jí na babi záleží a chce se o ni co nejlépe postarat.

U kapitoly „Výživa mozku aneb Jedna paní povídala“ jsem si vzpomněla na influencery a jejich peníze ze spoluprací se slavnými i méně známými značkami. Proč některé firmy nemohou nabídnout lidem, jako je Hana, pár svých produktů? Proč jim jde především o zviditelnění, a ne o pomoc, kterou by uvítala řada nemocných lidí? Nemusí se jednat zrovna o drahé boty či bezdrátová sluchátka, ale takové doplňky stravy nebo různé pamlsky by pacientům zpříjemnily těžké dny. Influenceři neustále mluví o lásce k bližnímu svému a pomoci druhým, tudíž by docela stálo za to, aby jejich kázání konečně nebyla jen prázdnými a prvoplánovými slovy bez odezvy a hlubšího zamyšlení.

Knihu hodnotím velmi kladně. Budete rádi za každý posun Haniny maminky, spiknete se proti Alimu, ale zároveň se s ním smíříte a začnete ho tolerovat, a v neposlední řadě vás i některé scény pobaví, neboť autorka píše svěže, otevřeně a bez zášti.

Doufám, že se dočkáme druhého dílu. Hana totiž v psaní svého blogu nadále pokračuje:

Já jen dodám, že kniha je k zakoupení téměř ve všech knihkupectvích. Budu moc ráda, pokud vám vyloudí úsměv na tváři. ❤️