středa 27. září 2023

Ali přítel nejvěrnější - 109 - pravá pochoutečka

To že babi hodně baští, píšu poměrně často. Jenže jak byla ta horka, úplně ji chuť k jídlu opustila. Dokonce jsem musela občas udělat bububu, aby vůbec dojedla krajíc chleba. Má to teď zkrátka, jak se říká, ode zdi ke zdi a nic mezi tím.

Ten den však byla mimořádně při chuti. Vstala o hodně dřív než obvykle. Právě jsem připravovala  krmení pro zvířata. Posadila se do kuchyně a čekala, až na ni přijde řada. Zrovinka jsem měla pro kočky kousek hovězinky na přilepšenou. Nakrájela jsem ji na kousíčky a položila v mističce na stůl, protože číčule byly ještě bůhvíkde.

Babi misku nejdřív zvědavě okukukovala, pak začala opatrně a nesměle maso osahávat.

Petr: "Jen si klidně vemte babi. To je pravá pochoutečka."

Než jsem stihla zareagovat, popadla rychle jeden z kousků a se slovy "Já vím, tohle já jím každý den." ho v mžiku šoupla do pusy. Koukám na ní, jak to statečně převaluje po jazyku. No. Na nějakou velikou dobrotu to nevypadalo. Až mi jí bylo líto. Přehazovala to z jedné strany na druhou...

Já: "Babi. To je syrové maso pro kočky. Na snídani musíš ještě chvíli počkat. Dostaneš ji, až se vrátím od slepic. Jo?"

Když jsem se vracela, už od dveří vidím, že jí něco tíží. 

Já: "Co se stalo? Jsi nějaká zaražená."

Babi: "Já musím domů. Já udělala velkou hloupost. Ráno jsem zaspala, oblékla jsem se a mazala jsem sem a blbec jsem si neudělala snídani."

Já: "Vždyť jsi odnikud nepřišla. Jsi celou dobu tady."

Babi: (udiveně) "Já jsem tu byla přes noc?"

Já:" No jo. Už je to tak."

Babi: "A nemáš, prosím tě, něco k jídlu? Já mám hroznej hlad."

A tak jsem, jako každý den, uvařila ranní matchu*), namazala krajíc, pak uvařila kafe, namazala druhý krajíc, no a potom další...

Babi (poněkud monotematicky): "A bude něco k tomu jídlu?"

Já: "Ty chceš další chleba? Vždyť nebudeš obědvat."

Babi: "Ale budu. Když já mám ještě hlad."

Já: "To vydržíš. Za hodinu je oběd."

Babi: "Ježiši já jsem ale blbá"

Tak teď nevím. Mám jí ten chleba namazat nebo ne? Vylovila jsem z mrazáku zmrzlinu a bylo po hladu. Někdy je jednoduché řešení to nejlepší.



*) Vlastní domácí nápoj z Matcha tee



Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice si vážím všech, kdo si udělali čas a svým komentářem zhodnotili mé snažení. Uvítám všechny podněty, které by vás na téma péče o nemocné s alzheimerem zajímaly. Děkuji, že mě sledujete.

Napsali o nás

Článek Markéty Pilátové - Ti co se nevešli

Strašně ráda bych se s vámi podělila o radost, která mi málem podlomila nohy. Jedna z porotkyň Magnesia litera se o mém blogu zmínila ve své...